مقرّرات آموزشی و پشتیبانی دانشجویان، ویژه نیمسال دوم 99-98 دانشگاه شهید باهنر کرمان در زمان شیوع بیماری کووید 19 اعلام شد

سه شنبه 2 اردیبهشت ماه 99، اطّلاعیه شماره دو اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان، مقرّرات آموزشی و پشتیبانی دانشجویان، ویژه نیمسال دوم 99-98 در زمان شیوع بیماری کووید 19 اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، از سوی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان، اطّلاعیه شماره دو اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان، مقرّرات آموزشی دانشجویان، ویژه نیمسال دوم 99-98 در زمان شیوع بیماری کووید 19 اعلام شد.

متن کامل آئین نامه ابلاغی از سوی دکتر مریم احتشام زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

اطلاعیه شماره دو اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه

مقرّرات آموزشی و پشتیبانی دانشجویان، ویژه نیمسال دوم 99-98  

پشتیبانی

بند 1 – ارتباط غیر حضوری با کارشناسان آموزش کل

   کلیه دانشجویان جهت ارتباط غیر حضوری با کارشناس رشته خود و طرح مشکلات و مسائل آموزشی پیش آمده می‌توانند بر اساس جدول ذیل و از طریق تماس تلفنی و یا ارسال رایانامه با ذکر شماره تماس خود، درخواست‌ها و مستندات ضمیمۀ درخواست‌های خود را به کارشناس اداره کل خدمات آموزشی ارسال نمایند تا در اسرع وقت بررسی و پاسخ داده شود.

دکتری تخصصی و ارشد پیوسته

پست الکترونیک

تلفن

کارشناس

مقطع

دانشکده و رشته

abdollahi@empl.uk.ac.ir

 

31322293- 034

خانم محبوبه عبدالهی

دکتری تخصصی (تمام رشته ها)

دانشکده دامپزشکی و دکتری تخصصی تمامی رشته ها – کارشناسی و ارشد پیوسته دانشکده حقوق

mozafari@empl.uk.ac.ir

31322293- 034

خانم منصوره مظفری

دکتری تخصصی (تمام رشته ها)

دانشکده دامپزشکی و دکتری تخصصی تمامی رشته ها – کارشناسی و ارشد پیوسته دانشکده حقوق

کارشناسی ارشد و پردیس دانشگاهی

R.mirzaei@empl.uk.ac.ir

 

31322292- 034

آقای رضا قریه میرزائی

کارشناسی ارشد و پردیس دانشگاهی

دانشکده ریاضی و کامپیوتر (تمام گرایشها) – دانشکده فیزیک - مهندسی متالورژی – مهندسی شیمی- کامپیوتر

A.Es.Afshar@empl.uk.ac.ir

 

31322292- 034

آقای عباس اسکندر زاده

کارشناسی ارشد و پردیس دانشگاهی

دانشکده کشاورزی (تمام گرایشها) –مهندسی برق – مهندسی صنایع – مهندسی معدن – تربیت بدنی

maryam.jahangard@empl.uk.ac.ir

 

31322303- 034

خانم مریم جهانگرد

کارشناسی ارشد و پردیس دانشگاهی

دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تمام گرایشها) – دانشکده حقوق والهیات – مهندسی مکانیک – مهندسی معماری

sharafi@empl.uk.ac.ir

 

31322297- 034

خانم شیما شرفی

کارشناسی ارشد و پردیس دانشگاهی

دانشکده علوم (تمام گرایشها) – دانشکده مدیریت و اقتصاد (تمام گرایشها) – مهندسی عمران

کارشناسی

Tehrani@empl.uk.ac.ir

 

31322310- 034

خانم مریم طهرانی زاده

کارشناسی

دانشکده کشاورزی (تمام رشته ها)

M.ba.ch@empl.uk.ac.ir

 

31322290- 034

آقای مهدی باقری

کارشناسی

دانشکده فنی: مهندسی عمران – مهندسی معدن - مهندسی مواد

asadifar@empl.uk.ac.ir

 

31322290- 034

آقای رامین اسدی فر

کارشناسی

دانشکده فنی: مهندسی صنایع – مهندسی مکانیک – مهندسی کامپیوتر (روزانه)

A.va.yari@empl.uk.ac.ir

 

31322290- 034

آقای عباس ولندیاری

کارشناسی

دانشکده فنی: مهندسی برق – مهندسی شیمی – مهندسی کامپیوتر (شبانه)

M.hosseini11@empl.uk.ac.ir

 

31322310- 034

خانم مریم حسینی

کارشناسی

دانشکده هنر - فیزیک

F.zomorodian@empl.uk.ac.ir

 

31322306- 034

خانم فاطمه زمردیان

کارشناسی

دانشکده علوم (رشته های زیست شناسی – زمین شناسی – شیمی) – دانشکده تربیت بدنی - زرند

nikpoor@empl.uk.ac.ir

 

31322305- 034

خانم فیروزه نیک پور

کارشناسی

دانشکده مدیریت و اقتصاد (تمام رشته ها) – دانشکده بافت – دانشکده بردسیر – دانشکده راور

m.ghorbani10061@empl.uk.ac.ir

 

31322312- 034

آقای منصور قربانی نژاد

کارشناسی

دانشکده ادبیات و علوم انسانی ( روانشناسی – علوم اجتماعی – ادبیات عرب – فلسفه) دانشکده ریاضی (ریاضی محض – آمار)

A.dayani@empl.uk.ac.ir

 

31322312- 034

آقای ابوالقاسم دیانی

کارشناسی

دانشکده ادبیات و علوم انسانی ( علم اطلاعات و دانش شناسی – جغرافیا – ادبیات – زبان انگلیسی تاریخ) دانشکده ریاضی (علوم کامپیوتر)

نقل و انتقالات

nikaeen@empl.uk.ac.ir

 

31322309- 034

آقای ایمان نیک آیین

همه مقاطع

دانشکده های:  فنی و مهندسی – تربیت بدنی – هنر و معماری – ریاضی و رایانه - علوم

emad@empl.uk.ac.ir

 

31322312- 034

آقای غلام عماد الاسلامی

همه مقاطع

دانشکده های: فیزیک – دامپزشکی – کشاورزی – مدیریت و اقتصاد – ادبیات - حقوق و الهیات - بافت

صدور تائیدیه تحصیلی

Khyatpishe099@empl.uk.ac.ir

 

31322291- 034

خانم الهام خیاط پیشه

همه مقاطع

دانشکده های: ادبیات – ریاضی – تربیت بدنی – مدیریت و اقتصاد - بافت

ghorbani@empl.uk.ac.ir

 

31322294- 034

خانم فرشته قربانی

همه مقاطع

دانشکده های: علوم – هنر – دامپزشکی – کشاورزی – فنی (مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)

ruholamini@empl.uk.ac.ir

 

31322313- 034

خانم منیژه بیگم روح الامینی

همه مقاطع

دانشکده های: بم – سیرجان – بردسیر – زرند فنی (کارشناسی)

دانشنامه

 

 

 

 

 

Grad.affairs@uk.ac.ir

31322308- 034

خانم سهیلا چتریزه

همه مقاطع

دانشکده های: هنر – دامپزشکی – سیرجان – زرند – بردسیر – بافت – کشاورزی – تربیت بدنی – جیرفت – مدیریت و اقتصاد

31322307- 034

خانم فاطمه صالح نیا

همه مقاطع

دانشکده های: علوم – ادبیات – ریاضی – بم - فیزیک

31322299- 034

آقای محمد صادق سلطانی

همه مقاطع

دانشکده فنی و مهندسی

شماره تماس دبیرخانه نامه های وارده خانم حسین خانی:                                                31323302- 034

شماره تماس دبیرخانه نامه های صادره آقای زاهدی:                                                      31322296- 034

 

بند 2- دریافت گواهی اشتغال به تحصیل

  دانشجویان جهت دریافت گواهی اشتغال به تحصیل می‌توانند در سامانه جامع آموزشی (گلستان) از مسیر پیشخوان خدمت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل خود را ایجاد و ثبت نمایند و پس از تأیید و امضا توسط اداره کل خدمات آموزشی، بدون نیاز به مراجعه حضوری، گواهی امضا شده را چاپ نمایند. راهنمای ایجاد و چاپ درخواست گواهی اشتغال به تحصیل در صفحه اول سامانه جامع آموزشی (به آدرس edu.uk.ac.ir ) در دسترس است.

مقرّرات آموزشی

   تمامی مقرّرات آموزشی مندرج در این اطلاعیه، ویژه نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 است و قابل تسرّی به سایر نیمسال‌ها نیست.

بند 3- فعالیت آموزشی دانشگاه در نیمسال جاری

   تمامی دروس نظری در کلیه‌ی مقاطع تحصیلی با بهره‌گیری از شیوه‌های متنوع آموزش الکترونیکی، به صورت مجازی برخط یا برون‌خط از تاریخ 16 فروردین 99 (و برخی دروس، قبل از این تاریخ) برنامه‌ریزی شده و ارائه می‌شوند. لازم است دانشجویان ضمن حفظ آرامش خود، جهت استفاده و بهره‌گیری کامل از دروس نظری ارائه ‌شده به صورت مجازی برنامه‌ریزی ‌نمایند. دروس عملی دانشجویان نیز در انتخاب واحد نیمسال جاری حفظ خواهد شد تا در تابستان یا نیمسال آینده تکمیل گردد. نظارت بر حسن برگزاری دروس نظری و دروس عملی که امکان برگزاری آنها به تشخیص مدرس و تأیید بخش و دانشکده به صورت مجازی وجود دارد بر عهده‌ی رئیس بخش و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده است.

بند 4- حذف درس (نظری، عملی یا نظری- عملی)

  دانشجویان می‌توانند نسبت به حذف اضطراری یک یا چند درس نظری یا عملی، مجموعاً 3 درس در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه‌ای و 1 درس در مقطع کارشناسی ارشد، تا دو هفته قبل از بازۀ امتحانات مطابق روال قبل اقدام نمایند. در صورت مشروط شدن در شرایطی که تعداد واحدهای دانشجو به زیر کف مجاز تقلیل یابد، مشروطی در نیمسال جاری با توجه به شرایط خاص حاکم و جهت ترفیه حال دانشجو، در کارنامه وی ثبت و منظور نخواهد شد و دانشجو در نیمسال آینده، مشمول محدودیت تعداد واحد نمی‌باشد. لازم است درخواست حذف درس توسط دانشجو در سامانه جامع آموزشی (گلستان) ثبت گردد. توصیه می‌شود دانشجویان جهت حذف درس با شتاب‌زدگی اقدام ننمایند.

بند 5- حذف ترم

  کلیه‌ی دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست حذف نیمسال 3982 با احتساب در سنوات تحصیلی و مازاد بر سقف مجاز تعداد حذف ترم تا پایان سنوات مجاز تحصیل، در سامانه جامع آموزشی اقدام نمایند. تصمیم گیری در خصوص حذف ترم بدون احتساب در سنوات بر عهده کمیسیون موارد خاص دانشگاه است. در این خصوص، درخواست دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در نیمسال جاری، پایان‌نامه/رساله اخذ نموده‌اند در صورت تأیید استاد راهنمای پایان‌نامه/رساله، در اولویت بررسی توسط کمیسیون موارد خاص می‌باشد. دانشجویان برای طرح درخواست‌های خود در کمیسیون موارد خاص که مرتبط با شرایط خاص نیمسال جاری باشد معاف از پرداخت هزینه طرح در کمیسیون می‌باشند. آخرین مهلت ثبت درخواست حذف ترم، 1خردادماه 99 است.

بند 6- امتحانات

   برگزاری امتحانات میان ترم به صورت الکترونیکی بلامانع است. با اینحال، توصیه به ارزیابی مستمر دانشجویان در طول نیمسال می‌باشد. اطلاع‌رسانی در مورد تاریخ برگزاری امتحانات پایان نیمسال جاری در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

بند 7- دروس کارآموزی و خودخوان

     برای دروس کارآموزی که پیش نیاز دروس نیمسال آینده می‌باشند دانشکده‌ها می‌توانند حسب شرایط دانشجویان بخش‌های مختلف، در شورای آموزشی دانشکده تصمیمات لازم را اتخاذ و به دانشجویان اطلاع رسانی نمایند. دانشجویانی که متقاضی برگزاری آزمون دروس خودخوان در اسرع وقت جهت فراغت از تحصیل می‌باشند می‌توانند با مدرس هماهنگی لازم را به عمل آورند یا از طریق کارشناس رشته‌ی خود که اطلاعات تماس ایشان در بند 1 این اطلاعیه درج شده است پیگیری و راهنمایی لازم را اخذ نمایند.

بند 8- ترم تابستان

   ترم تابستان جهت دانشجویانی که برای فارغ التحصیلی تا 31 شهریورماه99 برنامه ریزی نموده اند جهت اخذ دروس خودخوان، عمومی، کارآموزی و پروژه تا سقف 8 واحد برگزار خواهد شد.

بند 9- دروس معرفی به استاد

  دانشجویان در صورت فارغ‌التحصیلی در تابستان 1399 می‌توانند تا چهار درس را با رعایت سقف مجاز واحد در ترم تابستان به صورت معرفی به استاد (خودخوان) اخذ نمایند. لازم است از سوی گروه‌های آموزشی، فهرست دروسی که مطابق ضوابط، قابل اخذ به صورت معرفی به استاد می‌باشند به اطلاع دانشجویان رسانده شود.

بند 10- شهریه

  مبالغ پرداختی از سوی دانشجویان شهریه‌پرداز در صورت اخذ موافقت کمیسیون موارد خاص جهت حذف نیمسال جاری بدون احتساب در سنوات،  به عنوان بستانکاری در پرداخت‌های دانشجو جهت نیمسال‌ بعد محفوظ می‌ماند. انتقال شهریه‌ی دروس حذف شده به درخواست دانشجو، به نیمسال بعد نیازمند اخذ مجوز از مراجع ذیربط است و دانشگاه حتی الامکان در این خصوص مساعدت لازم را خواهد نمود. بخشش شهریه‌ی آن دسته از دانشجویانی که در نیمسال دوم 99-98 مشمول جریمه سنوات اضافی بوده‌اند در کمیسیون موارد خاص بررسی خواهد شد.

بند 11- آزمون جامع و نمره‌ی زبان خارجی

   در صورت فراهم شدن شرایط برگزاری آزمون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به صورت حضوری و با لحاظ نمودن تمامی جوانب جهت حفظ سلامت دانشجویان، آزمون جامع به تعدادی بیش از سال‌های تحصیلی قبل در تابستان 1399 برگزار خواهد شد. در این خصوص توصیه می‌شود دانشجویان از ابتدای تیر 1399 جهت برگزاری آزمون جامع، آمادگی لازم را داشته باشند. تاریخ آزمون‌های جامع به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی می‌شود تا دانشجویان توانسته باشند در آزمون زبان شرکت نمایند.  

بند 12- فرصت مطالعاتی

   دوره‌ فرصت مطالعاتی آن دسته از دانشجویان مقطع دکتری که مطابق ضوابط در فرصت مطالعاتی به سر می‌برند با ارائۀ تأییدیه استاد راهنما و استاد پذیرنده، حداقل 2 و حداکثر 4 ماه تمدید خواهد شد.

بند 13- مهمانی

الف- دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان می‌توانند جهت مهمانی در نیمسال جاری، پس از کسب موافقت دانشگاه مقصد برای انجام امور مقتضی با کارشناسان نقل و انتقال به شرح جدول فوق تماس حاصل نمایند. مسئولیت پذیرش دروس توسط بخش، بر عهده‌ی دانشجو می‌باشد.

ب- تقاضای نقل و انتقال (میهمانی یا انتقال) دانشجویان برای نیمسال 3991 (ترم آتی) تنها از طریق سامانه وزارت عتف در اردیبهشت ماه قابل بررسی است.

تصویب مقرّرات آموزشی

   این مقرّرات در جلسات فوق العاده شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان که مورخ 1 اردیبهشت ماه 99 به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد مورد تصویب قرار گرفت و از تاریخ2 اردیبهشت ماه 99 لازم‌الاجرا است.

 

با آرزوی سلامتی برای همۀ دانشجویان محترم و خانواده‌های ایشان خواهشمند است ضمن حفظ آرامش، ما را همراه و در کنار خود بدانید. منتظر اطلاعیه‌های بعدی این اداره باشید.